• Lorem ipsum
FAQ
Service en garantie
Wat als ik de thee die ik heb gekregen niet goed vind?

Ten eerste vinden we dat natuurlijk super jammer! Want we doen dit werk zodat iedereen van heerlijke thee kan genieten. Onze eerste vraag is wat niet 'goed' is. Vind je de thee niet lekker of zit er bijvoorbeeld te veel gruis in? Smaken verschillen, maar de kwaliteit moet goed zijn. Maak een foto van de thee zoals je hem hebt aangetroffen en neem contact op met [email protected] We komen er altijd samen wel uit.

Ik heb andere klachten

Dat vinden we balen! Neem ten eerste contact met ons op via [email protected]. Waarschijnlijk kunnen we samen wel tot een oplossing komen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.

Betaalwijze
Op welke manieren kan ik bij jullie betalen?

Je kunt bij ons betalen op zo'n beetje elke manier. Per bankoverschrijving, Ideal, Paypal, Credit card, Mister Cash, Belfius, Sofort, KBC, Giropay, ING homepay, EPS, Carte Bancaire en Carte Blue, Giropay, Klarna achteraf betalen.

In ons magazijn kun je per pin betalen.

Mocht je problemen hebben met online bestellen en betalen dan kun je altijd contact opnemen.

Wat zijn de bankgegevens van de Theeplantage?

De Theeplantage
Munthof 2
5551 XC  Valkenswaard

KVK 66212308

KNAB: NL06KNAB 02 55 35 31 70
BTW: NL08069487B02

Verzenden
Waarom verzenden jullie niet per brievenbuspost?

We hebben hier heel bewust om gekozen. Wij verkopen met name losse premium thee. Deze thee heeft veel volume waardoor het niet door de brievenbus past. Ook de bloemen en een aantal kruiden nemen veel ruimte in voor bijvoorbeeld 50 of 100 gram.

De tweede reden is dat de brievenbusdoosjes erg vaak kwijt raken. Dat is zonde van de thee en de verzendkosten. Na weer een discussie bij PostNL waar de verantwoordelijkheid ligt hebben we besloten om het niet meer te doen zodat we de pakketjes voortaan kunnen volgen.

Het kost een euro extra, maar we leveren graag goede thee en geen gruis.

Wanneer mag ik mijn bestelling verwachten?

Binnen 1-3 werkdagen na betaling kun je je pakketje verwachten. Helaas heeft PostNL momenteel moeilijkheden met bezorgen. Mocht je na 5 werkdagen nog je pakket niet hebben gehad, trek dan zeker aan de bel!

Wanneer we een product onverwacht niet op voorraad hebben, dan nemen we contact met je op om te overleggen.

Oeps mijn bestelling klopt niet!

Ondanks dat we elke bestelling met aandacht voor je inpakken, het kan weleens voorkomen dat we gewoon hebben zitten slapen. Neem in dat geval contact met ons op zodat we een oplossing voor je kunnen bedenken.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Alle op de website vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen €5,45 voor bestellingen onder de €75,-. Boven de €75,- zijn de verzendkosten gratis. Voor België betaal je €9,00 via PostNL voor bestellingen onder de €100,-, daarna zijn ze gratis.

Klik hier voor meer informatie over verzenden.

Producten
Hoe weet ik of een product ook echt biologisch is?

Een biologisch product kun je herkennen aan een aantal punten. Ten eerste vermelden we het altijd in de naam, bij de ingrediënten wordt ook aangegeven welke ingrediënten biologisch zijn. En je kunt het bio keurmerk in de beschrijving terug zien.

Elke zak biologische thee die wij inkopen hebben een bepaald Lotnummer waarmee nagegaan kan worden van welke plantage het komt en welke weg het heeft afgelegd. Op de pakbon zie je dit lotnummer ook terug en we zijn bezig het ook op de zakjes te vermelden.

Wij krijgen jaarlijks controle van de Skal of alles klopt en we zijn erg trots op onze certificering.

Wat is de SKAL?

Stichting Skal is verantwoordelijk voor het certificeren van biologische producten in Nederland. Zij voeren inspecties uit en houden toezicht op bedrijven die een Skal certificaat hebben ontvangen, met als doel om te kunnen garanderen dat deze bedrijven zich ook aan de regelgeving houden.

Een Skal certificaat is een certificaat waar ieder bedrijf dat biologische producten produceert, verwerkt, verpakt, importeert, verhandelt of opslaat, over moet beschikken (met uitzondering van winkels die de producten direct aan de eindconsument verkopen, zoals supermarkten). Het verkrijgen van deze certificering verloopt via Stichting Skal.

Behalve dat de certificering grotendeels administratief is, zorgen wij er ook voor dat bij het verpakken geen kruisbesmetting komt met niet biologische producten. Wij zijn trots op onze certificering en dat we gegarandeerd gifvrije thee bij je kunnen bezorgen.

Er staat bij de kruiden geen beschrijving waar ze goed voor zijn?

Volgens de wet mogen wij geen gezondheidsclaims doen op kruiden en/of bepaalde thee. Dat betekent dat je niet mag zeggen dat een bepaald kruid goed is tegen hoofdpijn terwijl dat wetenschappelijk niet onderbouwd is. Er wordt hierop streng gecontroleerd.

Wij vermelden wel eventuele allergenen of contra-indicaties. We adviseren bij twijfel altijd eerst een arts raad te plegen.

Mijn deksel van mijn glazen theepot is kapot!

Geen probleem, wij hebben van de glazen theepotten de losse deksels en theezeefjes op voorraad. Je kunt ze bij de theepot in de webshop vinden.

Ik heb een product gezien op de webshop en wil graag meer informatie?

Neem vooral contact met ons op per mail of telefoon, we helpen je graag verder!

Contactgegevens
Neem contact op
Verstuur
*Verplichte velden